Page 264 - incirliovaweb
P. 264
242 l4. BÖLÜM CHAPTER 4 A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles
açmaktadır. Çünkü Anadolu’nun devecilik ve deve güreşi kül- not a correct method to present the camel dealing and camel
türünü, ‘iki devenin güreştirildiği’ bir etkinliğe indirgeyen yak- wrestling culture of Anatolia with an approach which reduces it
laşımla sunulması doğru bir yöntem değildir. Gerçekten de kül- to an event ‘where two camels are made to wrestle’. Truly, the
türel miras değerlerinin özensiz bir şekilde ele alınmasından ve institutions in charge of cultural policies should carefully avoid
tanıtılmasından kültür politikalarından sorumlu olan kurumların addressing and promoting cultural heritage assets carelessly.
dikkatle kaçınması gerekir.
Some changes in camel wrestling organizations have been
Son yıllarda deve güreşi organizasyonlarında bazı değişim- drawing attention in the recent years. For instance, there has now been
ler dikkati çekmektedir. Örneğin birkaç yıl öncesine kadar daha a marked demand for the wrestles, which had been spectacles for the
çok kırsal ağırlıklı toplumun izlencesi olan güreşlere günümüzde predominantly rural society until several years earlier, from the cities
kentlerden de bir talep belirginleşmiştir. Güreş develerinin geç- too. The more frequent handover of wrestling camels in comparison
mişe kıyasla daha sık el değiştirmesi artık ticarileşmeye başlayan with the past shows the formation of a market of wrestling camels
bir güreş devesi piyasasının oluştuğunu gösteriyor. Son yıllarda which has now begun to be commercialized. In addition, the quality
iyi yetiştirilen develerin katkısı ile güreşlerin kalitesi de artmıştır. of wrestles has increased with the contribution of the well-raised
Bu durum develerin bakım maliyetlerini ve fiyatlarını da artır- camels in the recent years. This has increased the costs of keeping
mıştır. Ancak kaliteli develerin katıldığı organizasyonların çekiş- the camels and their prices too. However, since the organizations
meli karşılaşmalar sunması nedeniyle bu tür örnekler daha geniş attended by the camels of good quality offer contested matches, such
bir alandan daha fazla izleyiciyi kendine çekmektedir. Aslında bu examples attract more spectators from a more extensive area. In fact,
sürecin devam etmesi yakın bir gelecekte bazı farklılaşmalara yol the continuation of this process may lead to some differences in the
açabilir. Daha çok köylerde düzenlenen, ticari hedeflerden uzak, near future. The small-sized organizations which are predominantly
sosyal ve toplumsal yardımlaşma amaçlı küçük organizasyonlar organized in villages, which are far from commercial objectives,
geleneksel kimliğini koruyarak, kırsal ağırlıklı izleyici profili ile and which are aimed at mutual helping in social and societal terms
var olma mücadelesi verecektir. Öte yandan büyük kent merkez- will preserve their traditional identity and struggle for existence
lerine yakın turistik yerleşmelerde ise, yerli ve yabancı turistleri with their predominantly rural spectator profile. Furthermore, those
çeken, ticari ve turistik bir kimlik kazanarak profesyonelleşen, organizations which attract domestic and foreign tourists, which
festival formundaki organizasyonlar gelişecektir become professionalized by acquiring commercial and touristic
identities, and which are in the form of a festival will develop in the
Deve güreşlerinin geleceğe bir miras değer olarak taşınma- touristic settlements close to big city centers.
sı sürecinde dikkat edilmesi gereken pek çok konu vardır. Deve
güreşlerinin özellikle turizme açılması süreci dikkatli bir şekilde There are many issues which must be noted in the process
of carrying camel wrestles to the future as a heritage asset. The
process of opening the camel wrestles for tourism in particular