Page 111 - incirliovaweb
P. 111
Bir Dünya Kültür Mirası: Anadolu Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri l2. BÖLÜM CHAPTER 2 89
Perşembe Pazarı için geldiği yerdi. Nihayet hattın son istasyo- Thursday Market – the largest local shopping center of the region.
nu Kozpınar, çevresinde bulunan cıva ve zımpara madenlerinin Ultimately, Kozpınar, the last station of the line, was the place
ihraç edilmek üzere toplandığı yerdi. Özetle Kozpınar’a kadar where the minerals of mercury and emery found in its vicinity
70 km’lik bu hattın bütün istasyonları belli bir önem taşıyordu, were collected in order to be exported. In summary, all stations
rasgele seçilmemişlerdi ( Yapucu, 2007: 153). Punta garından of this 70-kilometer-long line as far as Kozpınar were somewhat
sonra İzmir-Aydın hattının en büyük İstasyonu Ayasuluğ (Sel- important and not selected haphazardly (Yapucu, 2007:153). The
çuk)’a kurulmuştur (Foto 10). Buradan sonra demiryolunun he- largest station of the İzmir-Aydın line after the Punta railway
defi Aziziye (Çamlık) olmuştur. Aziziye’den sonraki istasyon station was built in Ayasuluğ (Selçuk) (Photo 10). The next target
olan Reşadiye (Ortaklar) ise 1864 yılında açılmıştır. Buradan of the railway was Aziziye (Çamlık). Reşadiye (Ortaklar), the next
demiryolunun önemli bir şubesi olan 22 km’lik Söke hattı ay- station after Aziziye, was opened in 1864. The 22-kilometer-long
rılıyordu ve bu istasyon da 1890 yılında açılmıştır. Sonraki du- Söke line – an important branch of the railway – was separated
raklar ise Değirmencik (Germencik), Erbeyli ve Karapınar (İn- from here and this station was opened in 1890. The next stops were
cirliova) şeklinde sıralanıyordu. Demiryollarının gelişi ile bu lined up as Değirmencik (Germencik), Erbeyli, and Karapınar
istasyonların yanına incir depoları ve zeytinyağı imalathaneleri (İncirliova). Upon the arrival of the railways, changes in the
kurularak mekânsal organizasyonda da değişimler başlamıştı. spatial organization also commenced through the establishment
Nihayet İzmir’i Aydın’a bağlayan 133 km’lik demiryolu Hazi- of fig depots and olive oil workshops next to these stations. The
ran 1866’da tamamlandı ve demiryolu Nazilli’ye 1881’de ulaş- 133-kilometer-long railway which connected İzmir with Aydın
tı. Aynı yıl Aydın-Kuyucak hattı da hizmete girdi. Kuyucak-Sa- was ultimately completed in June 1866 and the railway reached
rayköy hattı 1882’de, Tire hattı 1883’te, Sarayköy-Dinar hattı Nazilli in 1881. The Aydın-Kuyucak line was also put into service
1889’da ve hattın son parçası olan Söke hattı da 1890’da açıldı. in the same year. The Kuyucak-Sarayköy line was opened in 1882,
Böylelikle demiryolunun toplam uzunluğu 582 km’ye ulaşmış the Tire line in 1883, the Sarayköy-Dinar line in 1889, and the
oluyordu (Yapucu, 2007:156-157). Söke line – the last fragment of the line – in 1890. So, the total
length of the railway reached 582 km (Yapucu, 2007:156-157).
İzmir-Aydın demiryolunun uzanışı incelendiğinde bölge
içi ulaşımdaki rolü açıkça görülmektedir. İzmir’den başlayan When the extension of the İzmir-Aydın railway is examined, its
bu hat önce Küçük Menderes sonra Büyük Menderes oluk- role in the intra-regional transportation is seen clearly. Starting from
larının içine doğru yönelmekte ve bu vadilerin sonuna değin İzmir, this line first inclines towards the Küçük Menderes Trough
uzanmaktadır (şekil 18). Ana hatlar içinden tarımsal ürünle- and then towards the Büyük Menderes Trough and extends as far
rin toplanma merkezi olarak öne çıkan Tire, Söke, Çivril gibi as the end of these valleys (figure 18). With branch lines, branches
were extended from within the main lines to such settlements as Tire,
Söke, and Çivril, which stood out as the centers for the collection of