Page 114 - incirliovaweb
P. 114

92 l2. BÖLÜM CHAPTER 2                                                A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles

luna tedariki sağlamak amacıyla 10 bin deve çalışmıştır (Qua-         the main lines initially increased tremendously. For instance, 10
taert,2005:125). Demiryolları kurulmadan önce üretim bölgeleri        thousand camels worked in the Aegean Region so as to provide
ile limanlar arasında çalışan kervanlar, demiryollarının kurulma-     procurement for two local railways (Quataert, 2005:125). The
sıyla birlikte, geleneksel kervan yollarını terk ederek, üretim böl-  caravans which had worked between the production regions and
geleri ile istasyonlar arasında daha kısa mesafelerde çalışmaya       the ports before the construction of the railways left the traditional
başlamışlardır. Kısa bir süre sonra şube hatlarının üretim bölge-     caravan routes upon the construction of the railways and began to
lerine ulaşması ile gelişen bu süreç, Ege bölgesinde kervanlara       work at shorter distances between the production regions and the
gereksinimi büyük ölçüde azaltmıştır.                                 stations. Having developed upon the access of the branch lines to
                                                                      the production regions after a short while, this process substantially
     Ege’de deve kervanlarına olan gereksinimin azalmasına kar-       reduced the need for caravans in the Aegean Region.
şın başka yeni fırsatlar ortaya çıkmaya başlamıştı. Bir hat üze-
rinde her biri en az 125 deve yükü kadar hububat taşıyan çok               In spite of the decrease in the need for camel caravans in the
sayıda vagonu taşıma ilkesine dayanan demiryolları, özellikle         Aegean Region, other new opportunities began to occur. Based on
tahıllar gibi dökme ürünler için oldukça ucuz ve daha düzenli         the principle of carrying a large number of wagons each of which
bir taşımacılık hizmeti sunmaktaydı. Tarihte ilk kez, İç Anado-       carried grain at least as much as the loads of 125 camels on a line, the
lu gibi verimli bir iç bölgenin tarım potansiyeli gerçekleşmeye       railways provided a quite cheap and more regular transport service
başlamıştı. Bu tür yerlere demiryolları inşa edildiğinde, ürünler     for bulk products particularly like grains. The agricultural potential
rekabet fiyatlarından satılabildiği için piyasa tarımı hızla gelişme  of a fertile inner region like Central Anatolia began to be realized for
göstermiştir. Sadece birkaç yıl içinde, demiryolları ile yüz bin-     the first time in history. The market agriculture rapidly developed as
lerce ton tahıl sevk edilmiştir. Genel olarak, hacim bakımından       the products could be sold at competitive prices when railways were
tahıllar demiryolu ile sevk edilen malların büyük çoğunluğunu         constructed in such places. Hundreds of thousands of tons of grains
oluşturmuştur (Quataert, 2005:125). Nitekim Ege havzasında de-        were dispatched by rail only within a few years. In terms of volume,
miryollarının inşasından sonra 10 bin deve de iç bölgelere kaydı-     grains generally constituted the overwhelming majority of the goods
rılmıştır (Quataert, 2004:940).                                       dispatched by rail (Quataert, 2005:125). Likewise, some 10 thousand
                                                                      camels were shifted to the inner regions after the construction of the
     19. yüzyıl ve sonrasında Ege bölgesinde demiryollarının          railways on the Aegean Basin (Quataert, 2004:940).
egemen olduğu çevrelerde develerle taşımacılık daha çok orman
ürünlerinin taşınması ve pazaryerleri arasındaki taşımacılık iş-           In and after the 19th century, the transport by camels was
leriyle sınırlı kalmıştır. Demiryolları şebekesinin dışında kalan     predominantly confined to the transport affairs for forest products
yerlerde ise develer ile taşımacılık yine de yaygın olarak sürdü-     and between the marketplaces in those environments where the
                                                                      railways prevailed in the Aegean Region. On the other hand, the
                                                                      transport by camels was still widely maintained in the places
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119