Page 273 - incirliovaweb
P. 273

Bir Dünya Kültür Mirası: Anadolu Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri  l4. BÖLÜM CHAPTER 4 251

4.2. Kültür Turizminde Bir Çekicilik                                  4.2. Camel Wrestles as an Appeal in

Olarak Deve Güreşleri                                                 Cultural Tourism

Kültür turizminin 1980 yılından bu yana geçirdiği hızlı büyü-         The rapid growth of cultural tourism since 1980 is a direct result
me demografik, toplumsal ve kültürel değişikliklere bağlı olarak      of the increased interest in art, culture, and history depending on
sanata, kültüre ve tarihe artan ilginin doğrudan bir sonucudur        demographic, social, and cultural changes (Munsters and Clumbis,
(Munsters ve Clumbis, 2005:27). Günümüzde insanlar eski me-           2005:27). Besides seeing the traces of ancient civilizations or
deniyetlerin ya da kültürlerin izlerini görmenin yanı sıra, kendi     cultures, people have now begun to have an increasing interest
kültürleri dışındaki yaşayan yerel kültürlere de artan bir ilgi duy-  in the living local cultures other than their respective culture
maya başlamışlardır (Emekli, 2006: 54). Günümüzde geçmişe             (Emekli, 2006:54). The fact that the assets belonging to the past
ait değerlerin bu kadar ilgi çekmesi, birden fazla aktörün etkisi     draw so much attention today has developed under the influence
altında gelişim göstermiştir. Bunlardan ilki, nostalji güdüsüdür.     of more than one actor. The first one is the nostalgia motive. The
Geçmiş, bireysel ve kolektif kimliğin zeminini oluşturmakta,          past forms the basis for individual and collective identities and
geçmişe ait nesneler de kültürel semboller olarak birer anlam         the objects belonging to the past are important in that they each
kaynağı olmaları açısından önem taşımaktadır. Geçmişe ilgiyi          are a source of meaning as cultural symbols. Another factor which
artıran bir diğer faktör de turizm olgusunda daha belirgin bir şe-    increases the interest in the past is globalization, which makes one
kilde varlığını hissettiren küreselleşmedir (Aliağaoğlu, 2004:57).    feel its existence more obviously in the phenomenon of tourism
Küreselleşme sürecinde yerlerin ve kültürlerin aynılaşma süreci       (Aliağaoğlu, 2004:57). The process of homogenization of places
bütün hızıyla sürmektedir. Aynılaşma süreci turizm endüstrisinin      and cultures in the process of globalization is continuing at full
karşı karşıya olduğu en önemli problemlerden biridir. Bu nedenle      speed. The process of homogenization is one of the most serious
günümüzde yerel mekânların kültür ve tarihlerinin önemi daha          problems that the tourism industry is confronted with. Thus, the
da artmış; kültürel farklılıklar, içerdikleri değer ve çekicilikler   importance of the culture and history of local spaces has now
nedeniyle dünya ölçeğinde turistik talep oluşturmuştur. Gelecek       further increased and the cultural differences have created a
yıllarda da ‘kültürel farklılık’ turistlerin temel güdülerinin ba-    touristic demand on the global scale owing to their assets and
şında yer almaya devam edecektir (Özgüç, 2003:194). Nitekim           appeals. ‘Cultural difference’ will go on being the primary basic
gelenekselleşmiş yerel etkinliklerin öneminin zamanla büyümesi        motive of tourists in the coming years as well (Özgüç, 2003:194).
ile dünyadaki birçok etkinlik festival özelliği kazanarak hızlı bir   Likewise, upon the growth of importance of the traditionalized
şekilde evrilmiş, ziyaretçilerin cazibe merkezleri haline gelmiş      local events over time, many events in the world rapidly evolved
ve turist pazarlarını hedef alarak (Smith ve Forest, 2006:140,148)    by acquiring a festival quality, turned into attractions for visitors,
                                                                      and became an essential part of cultural tourism by targeting at
                                                                      tourist markets (Smith and Forest, 2006:140,148). Essentially,
   268   269   270   271   272   273   274   275   276   277   278