Page 273 - incirliovaweb
P. 273
Bir Dünya Kültür Mirası: Anadolu Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri l4. BÖLÜM CHAPTER 4 251
4.2. Kültür Turizminde Bir Çekicilik 4.2. Camel Wrestles as an Appeal in
Olarak Deve Güreşleri Cultural Tourism
Kültür turizminin 1980 yılından bu yana geçirdiği hızlı büyü- The rapid growth of cultural tourism since 1980 is a direct result
me demografik, toplumsal ve kültürel değişikliklere bağlı olarak of the increased interest in art, culture, and history depending on
sanata, kültüre ve tarihe artan ilginin doğrudan bir sonucudur demographic, social, and cultural changes (Munsters and Clumbis,
(Munsters ve Clumbis, 2005:27). Günümüzde insanlar eski me- 2005:27). Besides seeing the traces of ancient civilizations or
deniyetlerin ya da kültürlerin izlerini görmenin yanı sıra, kendi cultures, people have now begun to have an increasing interest
kültürleri dışındaki yaşayan yerel kültürlere de artan bir ilgi duy- in the living local cultures other than their respective culture
maya başlamışlardır (Emekli, 2006: 54). Günümüzde geçmişe (Emekli, 2006:54). The fact that the assets belonging to the past
ait değerlerin bu kadar ilgi çekmesi, birden fazla aktörün etkisi draw so much attention today has developed under the influence
altında gelişim göstermiştir. Bunlardan ilki, nostalji güdüsüdür. of more than one actor. The first one is the nostalgia motive. The
Geçmiş, bireysel ve kolektif kimliğin zeminini oluşturmakta, past forms the basis for individual and collective identities and
geçmişe ait nesneler de kültürel semboller olarak birer anlam the objects belonging to the past are important in that they each
kaynağı olmaları açısından önem taşımaktadır. Geçmişe ilgiyi are a source of meaning as cultural symbols. Another factor which
artıran bir diğer faktör de turizm olgusunda daha belirgin bir şe- increases the interest in the past is globalization, which makes one
kilde varlığını hissettiren küreselleşmedir (Aliağaoğlu, 2004:57). feel its existence more obviously in the phenomenon of tourism
Küreselleşme sürecinde yerlerin ve kültürlerin aynılaşma süreci (Aliağaoğlu, 2004:57). The process of homogenization of places
bütün hızıyla sürmektedir. Aynılaşma süreci turizm endüstrisinin and cultures in the process of globalization is continuing at full
karşı karşıya olduğu en önemli problemlerden biridir. Bu nedenle speed. The process of homogenization is one of the most serious
günümüzde yerel mekânların kültür ve tarihlerinin önemi daha problems that the tourism industry is confronted with. Thus, the
da artmış; kültürel farklılıklar, içerdikleri değer ve çekicilikler importance of the culture and history of local spaces has now
nedeniyle dünya ölçeğinde turistik talep oluşturmuştur. Gelecek further increased and the cultural differences have created a
yıllarda da ‘kültürel farklılık’ turistlerin temel güdülerinin ba- touristic demand on the global scale owing to their assets and
şında yer almaya devam edecektir (Özgüç, 2003:194). Nitekim appeals. ‘Cultural difference’ will go on being the primary basic
gelenekselleşmiş yerel etkinliklerin öneminin zamanla büyümesi motive of tourists in the coming years as well (Özgüç, 2003:194).
ile dünyadaki birçok etkinlik festival özelliği kazanarak hızlı bir Likewise, upon the growth of importance of the traditionalized
şekilde evrilmiş, ziyaretçilerin cazibe merkezleri haline gelmiş local events over time, many events in the world rapidly evolved
ve turist pazarlarını hedef alarak (Smith ve Forest, 2006:140,148) by acquiring a festival quality, turned into attractions for visitors,
and became an essential part of cultural tourism by targeting at
tourist markets (Smith and Forest, 2006:140,148). Essentially,