Page 168 - incirliovaweb
P. 168
146 l3. BÖLÜM CHAPTER 3 A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles
3.2.1. Organizasyonun Görevlileri 3.2.1. People Who Work in the Organization
Deve güreşi organizasyonlarındaki görevler büyük ölçüde ‘gö- The duties in camel wrestling organizations are based substantially
nüllülüğe’ dayalıdır. Bu gönüllüğünün temelinde kültüre ve gele- on ‘voluntariness’. The strong attachment to culture and tradition
neğe olan güçlü bağlılık önemli rol oynar. Etkinlikte görev alan- plays a significant role in this voluntariness. Those who work in
lar (hakem heyeti, saha içi görevlileri vb) bu görevlerini amatör the event (e.g. the jury and the people assigned in the field) carry
bir heyecan ile ve maddi beklenti olmaksızın sürdürürler. Uzun on these duties with amateur excitement and without any financial
yıllardır deve güreşi organizasyonları Batı Anadolu’daki yerleş- expectation. For long years, the camel wrestling organizations
melerde dağılış gösteren deveci dernekleri ve yerel yönetimlerin have taken place with the cooperation of the associations of camel
işbirliği içinde gerçekleşmiştir. Bir bakıma bu kültür çevresin- owners and the local governments distributed in the settlements
de toplanan bireyler, bu geleneğin yaşatılmasını bugüne değin in Western Anatolia. In a sense, the individuals who have
kolektif çalışma biçimiyle başarmışlardır. Günümüzde deve gü- assembled around this culture have succeeded in maintaining this
reşleri halen düzenlendiği yerleşmelerde, yerel toplumun maddi tradition through collective work so far. Today camel wrestles
ve manevi desteği ve yüksek ilgisi ile yaşatılmaktadır. Güreşler are still maintained in the settlements where they are organized
tamamen yerel kültürün kontrolü ve egemenliği altında sürdürül- with the material and immaterial support by the local society and
mektedir. Günümüzde birçok festival ve kutlamada görülen met- with their great interest. The wrestles are entirely sustained under
ropoliten kültürün etkisi deve güreşlerinde söz konusu değildir the control and dominance of the local culture. The impact of
(Çalışkan, 2012;2013). the metropolitan culture seen at many festivals and celebrations
today does not apply to camel wrestles (Çalışkan, 2012; 2013).
3.2.1.1. Organizasyon (Tertip) Komitesi
3.2.1.1. The Organizing Committee
Deve güreşleri genellikle yerel idari birimler (belediyeler, muh-
tarlıklar) tarafından düzenlenir. Bunun yanı sıra deveci dernekle- Camel wrestles are generally organized by local administrative units
ri, turizm ve tanıtım amaçlı STK’larında da düzenlediği organi- (municipalities and offices of village headmen). Besides, examples
zasyon örnekleri vardır. Komite, her sezon için, sezondan önce, of organizations which are organized by the associations of camel
deve güreşi düzenlenecek yerleşmeden belirlenen kişilerden olu- owners and the NGOs intended for tourism and promotion are also
şur. Bu kişiler arasında belediye başkanları, muhtarlar, devecilik available. The committee comprises the people determined, before
camiasında iyi tanınan ve deve güreşlerine hakim isimler yer alır. the season, for each season from the settlement where the wrestle
Organizasyon komitesi, diğer yerleşmelerle koordinasyon içinde will be organized. These people include mayors, village headmen,
güreş gününü belirler ve organizasyon izni için gerekli başvuru- and the names that are well known in the camel dealing community
and that have a good command of camel wrestles. The organizing
committee determines the day of wrestles in coordination with
the other settlements and makes the necessary applications for the