Page 279 - incirliovaweb
P. 279

Bir Dünya Kültür Mirası: Anadolu Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri  l4. BÖLÜM CHAPTER 4 257

SONUÇ ve ÖNERİLER                                                     CONCLUSION and RECOMMENDATIONS

Anadolu’da Türk Halk Kültürünün Orta Asya’ya ait bir damarı-          Representing a Central Asian vein of the Turkish Folk Culture
nı temsil eden bu kültürel miras, günümüzde Anadolu’nun adeta         in Anatolia, this cultural heritage almost qualifies as a hidden
saklı kalmış kültürel mirası durumundadır. Bu kültürün mensup-        cultural heritage of Anatolia today. Those who belong to this
ları, kültürel görünümlerin giderek aynılaştığı dünyada, bu renkli    culture go on carrying this colorful heritage to the future by
mirası kuşaktan kuşağa aktararak geleceğe taşımayı sürdürmek-         handing it down from one generation to another in the world,
tedir. Yörük toplumuna ait somut ve somut olmayan kültürel            where cultural views are gradually becoming identical. Camel
miras unsurlarının bugüne değin varlıklarını koruyabilmesinde         wrestling festivals have assumed a significant role in the survival
deve güreşi şenlikleri önemli bir rol üstlenmiştir.                   of the tangible and intangible elements of cultural heritage
                                                                      belonging to the Yuruk society to date.
     Geleneksel deve güreşi şenlikleri sosyal, toplumsal, kültü-
rel, coğrafi, tarihsel bağlantıları olan; çok çeşitli ekonomik yön-        Traditional camel wrestling festivals are a product of rather
leri bulunan oldukça karmaşık ilişki ve etkileşimlerin bir ürü-       complicated relationships and interactions which have social,
nüdür. Bu kültürel mirasın ekonomik boyutu kuşkusuz oldukça           societal, cultural, geographical, and historical connections as
önemlidir. Fakat kültürel miras söz konusu olduğunda ekonomik         well as a wide variety of economic dimensions. The economic
fayda getirmesinden çok sembolik ve imgesel değeri ön plana           dimension of this cultural heritage is doubtlessly quite essential.
çıkar. Bu durumda maliyet değil prestij ve stratejik kültürel po-     However, in the case of cultural heritage, its symbolic and
litikalar öne çıkar. Bir bakıma her ulusun vazgeçilmez kültü-         imaginary values stand out rather than its bringing in an
rel temelleri vardır ve bunların parasal değeri ölçülemez (Öter,      economic benefit. In this case, not the cost but prestige and
2010). Deve güreşlerinin sembolik değerinin yanı sıra kültürel        strategic cultural policies stand out. In a sense, every nation has
bakımlardan üstlendiği pek çok işlev de söz konusudur. Örneğin        indispensable cultural fundamentals and their monetary value
‘deve güreşleri’, aynı zamanda ‘bağlayıcı’ bir kültür elemanı ola-    cannot be quantified (Öter, 2010). Besides the symbolic value
rak görev yapar. Batı Anadolu’da Yörüklerin grup kimliği kazan-       of camel wrestles, there are also many functions that they have
malarına, karakteristik yaşam tarzlarını yeniden üretmelerine ve      undertaken in cultural terms. For instance, ‘camel wrestles’
ortak geleneklerini sürdürmelerine yardımcı olur. Deve güreşleri      at the same time function as a ‘connective’ cultural element.
geleneği bu kültürü yaşatanlar için kültürel açıdan varoluşlarını     They help Yuruks to acquire a group identity, to reproduce
kanıtlama fırsatı sağladığı gibi, kendilerini ifade edebilmeleri,     their characteristic lifestyle, and to maintain their common
açısından önemli işlevler üstlenmekte, yaşamlarını zenginleş-         traditions in Western Anatolia. The tradition of camel wrestles
                                                                      provides those who maintain this culture with an opportunity for
                                                                      proving their existence in cultural terms, undertakes significant
   274   275   276   277   278   279   280   281   282   283   284