Page 284 - incirliovaweb
P. 284

262 l4. BÖLÜM CHAPTER 4                                             A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles

önemli katkılar sağlayacaktır. Geleneksel üretim yapan zanaat-      interest in these occupations will increase with an increase in the
karların kazancı arttıkça bu mesleklere ilgi de artacaktır. Mevcut  earnings of those craftsmen who perform traditional production.
ustaların deneyimlerinden yararlanarak meslek kurslarının açıl-     The opening of vocational courses by making use of the experience
ması, bu mesleklerin sürdürülmesi ve tanıtımı açısından oldukça     of the available masters is quite important to sustain and promote
önemlidir. Milli Eğitim Bakanlığı bu kültürle ilişkili geleneksel   these occupations. The Ministry of National Education should
üretimlerin sürekliliği için bu kültür bölgesindeki yerleşmelerde,  open vocational courses within the Public Training Centers in
Halk Eğitim Merkezleri bünyesinde meslek kursları açmalıdır.        the settlements within this cultural zone for the continuity of the
Bu kurslarla sayıları giderek azalan ustaların maddi olarak des-    traditional productions associated with this culture. With these
teklenmesi de sağlanabilir                                          courses, it may also be ensured that the masters, whose number is
                                                                    gradually decreasing, be supported financially.
     Devecilik kültürü çevresinde yaşayan geleneksel sanatların
ve mesleklerin de adeta kaderine terk edilmesiyle, bu kültürel           The hazard of disappearance occurred for some parts of this
mirasın bazı parçaları için yok olma tehlikesi belirmiştir. Bu      cultural heritage as the traditional crafts and occupations existing
nedenle devecilik kültürüne ait maddi kültür ürünlerinin belir-     around the camel dealing culture were almost abandoned to their
lenerek, kaybolmadan önce koruma altına alınmaları öncelikli        fate. Thus, specifying the material cultural products belonging to
bir konu haline gelmiştir. Nitekim 2003 tarihli Somut Olmayan       the camel dealing culture and taking them under protection before
kültürel Miraslar Sözleşmesi’nde UNESCO’nun korunmasını             they disappear have become issues of precedence. Likewise, one
istediği halk kültürü alanından biri de el sanatları geleneğidir.   of the domains of folk culture that the UNESCO wanted to be
Somut olmayan kültürel miras ürünlerinin korunabilmesi, yerel       safeguarded in the Convention for the Intangible Cultural Heritage
toplumların gelenekler içinde ürettikleri ürün ve değerlere saygı   dated 2003 is the tradition of handicrafts. The safeguarding of
gösterilmesi ve desteklenmesi ile mümkün olmaktadır. Bu kül-        intangible cultural heritage products is possible through respecting
türel değerin desteklenmesi için öncelikle Tarım, Gıda ve Hay-      and supporting the products and assets produced within the
vancılık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Milli Eğitim      traditions by the local societies. To support this cultural asset,
Bakanlığı’na önemli görevler düşmektedir.                           important duties fall to the Ministry of Agriculture, Food and
                                                                    Animal Husbandry, the Ministry of Culture and Tourism, and the
     Kültür ve Turizm Bakanlığı da bu konuya yönelik bazı çalış-    Ministry of National Education first.
malar başlatmıştır. Bakanlığın ‘Halk Kültürü Bilgi ve Belge Mer-
kezi’ bünyesinde yürütülen ‘SOKÜM Türkiye Ulusal Envanteri’              The Ministry of Culture and Tourism also launched some
ile ‘Yaşayan İnsan Hazineleri Türkiye Ulusal Envanteri’ çalışma-    studies on this matter. Conducted within ‘the Center for Information
ları bu tür çalışmalara örnek olarak verilebilir. Ancak günümüze    and Documentation on the Folk Culture’of the Ministry, the studies
                                                                    ‘the ICH National Inventory of Turkey’ and ‘the Turkish National
                                                                    Inventory of Living Human Treasures’ can be given as examples
   279   280   281   282   283   284   285   286   287   288   289