Page 145 - incirliovaweb
P. 145

Bir Dünya Kültür Mirası: Anadolu Devecilik Kültürü ve Deve Güreşleri                         l2. BÖLÜM CHAPTER 2 123

2008). Görüşme yapılan 144 deve sahibinin 43’ü (% 30) inter-          of the Internet (BSTKP, 2008). Nevertheless, 13.9% of the camel
neti hiç kullanmadığını bildirirken, 101 kişi (% 70) internetten      owners only benefit from the Internet in the communication about
yararlandığını bildirmiştir (Çalışkan, 2010:90). Deve sahipleri-      camel wrestles, whereas the rate of those who use the other means
nin internet ile tanışmalarında deve güreşlerinin belirgin bir rolü   of communication together with the Internet reaches 30%. Of the
olmuştur. Buna göre bu etkinin varlığını onaylayan deve sahip-        144 camel owners interviewed, 43 (30%) stated that they had never
lerinin oranı % 24,8; bu etkinin kısmen olduğunu belirtenlerin        used the Internet, while 101 people (70%) stated that they had
oranı da % 19,8’dir. Deve sahiplerinin organizasyonlar nedeniyle      been making use of the Internet (Çalışkan, 2010:90). The camel
kendi aralarında yoğun bir iletişim trafiği bulunur. İnternet, sağ-   wrestles had a marked role in the meeting of camel owners and the
ladığı yeni iletişim olanakları ile deve sahiplerinin haberleşme      Internet. Accordingly, the rate of those camel owners who approved
gereksinimlerinin karşılanmasında önemli yararlar sağlamıştır         of the existence of this impact was 24.8%, whereas the rate of
(tablo 10).                                                           those who stated that this impact was partial was 19.8%. Camel
                                                                      owners have busy communication traffic among each other due to

           Tablo 10. Güreş devesi sahiplerinin organizasyon bağlantılarını sağlamak için kullandıkları haberleşme araçları.
Table 10. The means of communication that the wrestling camel owners use in order to provide their contacts for the organization.

Telefon                                                                Frekans     Yüzde
(Telephone)                                                           Frequency  Percentage

                                                                           65        45,1

Deveci kahvehaneleri                                                  5 3,5
(Coffee houses for camel owners)

İnternet                                                              20 13,9
(The Internet)

Telefon ve deveci kahvehaneleri                                       31         21,5
(Telephone and coffee houses for camel owners)

Telefon ve İnternet                                                   21 14,6
(Telephone and the Internet)

Hepsi (All)                                                           2 1,4

Toplam/Total                                                          144 100,0
   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150