Page 144 - incirliovaweb
P. 144

122 l2. BÖLÜM CHAPTER 2                                               A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles

     Yakın geçmişte organizasyonlarda karşılaşılan en önemli               The most important challenge encountered in the organizations
güçlük haberleşme konusundaydı. Güreşler için davetlerin gön-         in the recent past was concerned with communication. Problems
derilmesi, katılacak develerin kesinleşmesi, eşleştirmeler, iptal-    always occurred on such issues as the sending of invitations to
lerin duyurulması vb konularda her zaman sorunlar oluşuyordu.         wrestles, the finalization of the camels to attend, pairings, and the
2000’li yıllardan başlayarak Türkiye’de internet kullanımının         announcement of cancellations. The flourishing of the use of the
yaygınlaşması, deve güreşleri açısından da yeni bir dönemin baş-      Internet in Turkey from the 2000s onwards was also the beginning
langıcı oldu. Organizasyon komiteleri ile deve sahipleri arasın-      of a new era in terms of camel wrestles. The communication starting
da internet üzerinden başlayan haberleşme, sadece bu sorunların       between the organizing committees and the camel owners via the
çözümüne yardımcı olmadı; başka yararlar da sağladı. Şimdiler-        Internet not only helped with the settlement of these problems but
de deve güreşine ilgi duyan topluluklar oluşturdukları internet       also provided other benefits. Currently, the communities interested
siteleri üzerinden görüşmelerini sürdürmektedir. Deve güreşleri       in camel wrestles are carrying on their talks via the websites they
ile ilgili çeşitli internet sitelerindeki forumlarda tanışmalar ger-  have created. People meet, the news about the birth or death of
çekleşiyor; develerin doğum ya da ölüm haberleri, alım satım          camels and the announcements about buying and selling them are
duyuruları paylaşılıyor; yorumlar ve öneriler iletiliyor.             shared, and comments and suggestions are conveyed in the forums
                                                                      at various websites about camel wrestles.
     Deve güreşleri ile ilgilenenler için internetten yararlanma
amaçları da çeşitlenmiştir. Deve güreşleri ile ilgilenenler, aynı          The purposes of benefiting from the Internet have also
zamanda hava tahminlerini internet üzerinden yakından takip           diversified for those who are interested in camel wrestles. Those
eden bir grubu oluşturur. Hava koşullarının güreşlere uygun           who are interested in camel wrestles also constitute a group that
olmaması durumunda güreşlerin iptal edilmesi nedeniyle hava           closely follows the weather forecasts on the Internet. Since wrestles
tahmin raporları deve güreşi camiası tarafından yakından izlenir.     are cancelled when the weather conditions are unfavorable for
Ayrıca internet üzerinden güreşlerin video kayıtları yayınlanır ve    wrestles, the weather forecast reports are closely followed by the
izlenir.                                                              camel wrestling community. In addition, the video recordings of
                                                                      wrestles are broadcast and watched on the Internet.
     Daha çok kırsal kökenli olan deve sahipleri ve güreşlere
ilgi duyanların internetten yararlanması bu topluluğu farklı kılan         The camel owners predominantly of rural origin and those who
bir başka özelliktir. Çünkü Türkiye, gelişmiş ülkelerle kıyaslan-     are interested in wrestles benefit from the Internet, which is another
dığında internet kullanımı açısından çok iyi göstergelere sahip       feature that makes this community different because Turkey does not
değildir. Örneğin, halkın % 70’i interneti hiç kullanmamıştır, %      have very good indicators in terms of the use of the Internet when
22’si ise internet hakkında hiçbir bilgiye sahip değildir (BSTKP,     compared with developed countries. For instance, 70% of the people
                                                                      have never used the Internet, while 22% of them have no knowledge
   139   140   141   142   143   144   145   146   147   148   149