Page 242 - incirliovaweb
P. 242
220 l3. BÖLÜM CHAPTER 3 A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles
3.8.3. En Güzel Deve Yarışması 3.8.3. The Most Beautiful Camel Contest
Deve güreşleri çevresinde yeni bir etkinlik de boy göstermeye baş- A new event has also begun to take place around camel wrestles.
lamıştır.. İlk olarak 2011 yılında Selçuk (İzmir)’ta düzenlenmeye First organized in Selçuk (İzmir) in 2011, ‘the Most Beautiful
başlanan altın havan ödüllü ‘En Güzel Deve Yarışması’nın gide- Camel Contest’ with a golden havan reward is expected to
rek yaygınlaşması beklenmektedir. 2014 yılında 4.sü düzenlenen gradually become widespread. The owners of those camels which
yarışmada en iyi deve giyimine, en güzel süslemelere sahip; duru- are in the top three ranks among the well-kept camels which have
şu ve heybeti ile dikkat çeken, iyi bakılmış develer arasından ilk the best camels’ clothing and the most beautiful adornments and
üç dereceye giren develerin sahipleri ödüllendirilmektedir. Henüz which draw attention with their posture and grandeur are rewarded
deve güreşlerinin alternatifi olamasa da, bu tür yarışma etkinliğini at the contest, the 4th of which was held in 2014. Even though it
kültürel değişim mekanizmalarından ‘yenilik’in başarılı bir örneği has not been an alternative of camel wrestles yet, it is possible to
olarak görmek mümkündür (foto 90 ve 91). regard such a contest event as a successful example of ‘innovation’
– one of the mechanisms of cultural change (photo 90 and 91).
3.8.4. Müzik ve Oyunlar
3.8.4. Music and Dances
Şenlik kapsamında icra edilen müzik ve halk oyunlarında dikkat
çeken bazı özellikler, farklı bir kültürel çevrenin varlığını destek- Some characteristics which draw attention in the music and folk
leyen kanıtlar da sunar. Şenlik organizasyonunun çeşitli bölüm- dances performed within the scope of the festival also provide
lerinde (kortejde, halı gecesinde ve güreş sahası çevresinde vb) pieces of evidence which support the existence of a different cultural
Zeybek, Harmandalı vb Ege oyun havalarının geleneksel form- environment. In various sections of the festival organization (e.g. at
larda çalındığı görülür. Diğer yandan deve güreşlerinde çalınan the cortège, at the carpet night, and around the wrestling field), it is
oyun havaları da daha çok ‘Germencik Zurnası’ olarak bilinen seen that such Aegean dance melodies as Zeybek and Harmandalı
kaba zurna ile icra edilmektedir. Esasen batı Anadolu’nun he- are played in traditional forms. Moreover, the dance music played
men her yerinde Zeybek türündeki oyunlar görülür. Ancak Zey- at the camel wrestles is predominantly performed by means of a
bek özellikle Afyon, Antalya, Isparta, Burdur, Sakarya çizgisinin ‘kaba zurna’ which is known as ‘Germencik Zurnası (the Zurna
batısında kalan illerde oynanır. ‘Ağır Zeybek’ türü oyunlara ise of Germencik)’. Essentially, Zeybek-type dances are seen almost
İzmir, Aydın, Muğla, Manisa illerinde rastlanır (Şenyapılı, 2005: everywhere in Western Anatolia. However, the Zeybek dance is
349). Zeybek kültürünün dağılış özellikleri de büyük ölçüde deve particularly performed in the provinces to the west of the Afyon-
güreşleri kültür bölgesiyle örtüşür. Antalya-Isparta-Burdur-Sakarya line. In addition, dances of
the ‘Ağır Zeybek’ type are encountered in İzmir, Aydın, Muğla,
and Manisa provinces (Şenyapılı, 2005:349). The distributional
characteristics of the Zeybek culture also overlap the cultural zone
of camel wrestles substantially.