Page 160 - incirliovaweb
P. 160
138 l3. BÖLÜM CHAPTER 3 A World Cultural Heritage: Anatolian Camel Dealing Culture and Camel Wrestles
dın, Burhaniye-Balıkesir, Ortakent-Muğla, Çan-Çanakkale vb) İzmir; İncirliova, Aydın; Germencik, Aydın; Bozdoğan, Aydın;
katılım için uzak mesafelerden deve sahiplerinin ilgisi de yük- Kuşadası, Aydın; Burhaniye, Balıkesir; Ortakent, Muğla; and Çan,
sek olmaktadır. Örneğin Selçuk organizasyonuna genellikle gü- Çanakkale). For instance, wrestling camels are generally brought
reş devesi bulunan tüm illerden güreş develeri getirilir. Selçuk to the organization in Selçuk from all provinces with wrestling
Deve Güreşi festivaline il dışından getirilen develerin oranı % camels. The rate of camels brought to the Selçuk Camel Wrestling
75-80’i bulmaktadır. Ancak kenar konuma sahip organizasyon- Festival from outside the province reaches 75 to 80%. However,
lara çoğunlukla o yörenin develeri katılır. Örneğin Antalya’daki the organizations with a marginal location are mostly attended by
organizasyonlara katılan develerin neredeyse tamamı Antalya ili the camels of that locality. For instance, almost all of those which
içindeki yerleşmelerden getirilmektedir. Coğrafi mesafenin etki- attend the organizations in Antalya are brought from the settlements
siyle Antalya’daki organizasyonların genel olarak diğer alanlar- in Antalya province. Under the influence of the geographical
daki organizasyonlarla ilişkisi zayıf görünmektedir. Bununla bir- distance, the relationship of the organizations in Antalya with the
likte bu iki ekstrem örneğin arasında bulunan örnekler yaygındır. organizations in other areas generally seems to be weak. Moreover,
Örneğin Çanakkale kentinde düzenlenen güreş organizasyonuna the examples found between these two extreme examples are
katılan develerin üçte biri il dışından getirilirken, üçte ikisi il widespread. For instance, one-third of the camels which attended the
içindeki çeşitli yerleşmelerden getirilmiştir (Çalışkan, 2010:59). wrestling organization held in Çanakkale were brought from outside
the province, while two-thirds of them were brought from various
Organizasyonların maliyetleri, organizasyonun ölçeğine settlements in the province (Çalışkan, 2010:59).
bağlı olarak farklılık gösterir. Deve güreşlerinin finansman kay-
nakları yerel yönetimler, sponsorlar, halı gecesinde yapılan ba- The costs of organizations vary by the scale of the
ğışlar, bilet satışları ve güreş gününde saha çevresindeki stant- organization. The sources of financing for camel wrestles are
ların kira gelirleridir. Organizasyonlar maddi olarak daha çok local governments, sponsors, the donations made at the carpet
yerel firmaların ve esnafların sponsorluğu ile desteklenir. Güreş night, ticket sales, and the incomes from the rents of the stands
organizasyonlarından elde edilen gelirler ise deve sahiplerinin around the field on the day of wrestles. The organizations
konaklama, ulaşım, ödül vb masraflarının karşılanmasında kul- are funded predominantly with the sponsorship by local
lanılır. Bu arada sıkça merak edilen bir konu olması nedeniyle firms and tradesmen. The incomes obtained from wrestling
belirtmek gerekir ki, deve güreşlerinde müşterek bahis ve id- organizations are used to meet such expenses of camel owners
dialar kesinlikle söz konusu değildir. Organizasyonların büyük as accommodation, transportation, and rewards. By the way, as it
bir bölümü maddi destek sağlamak amacıyla Kültür ve Turizm is an often wondered matter, it is necessary to state that there is
Bakanlığı’na, İl Kültür ve Turizm Müdürlüklerine başvurularda definitely no joint wager or bet at camel wrestles. The majority
of the organizations make applications to the Ministry of Culture
and Tourism and to the Provincial Directorates for Culture and
Tourism in order to obtain financial support. Nevertheless, there