ARAMA
İncirliova Belediyesi

Meclis Kararları

Geri
Meclis Kararları

     Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 35 sayılı kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

            PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

      Komisyonumuz  08.04.2025 tarihinde saat 10:00’da ilk toplantısında meclis üyemiz Metin KORUCU’yu komisyon başkanı olarak oybirliğiyle seçmiştir.

Komisyonumuzca 07.04.2025 tarihinde havale olunan ‘’Başkanlık Makamı’’ifadeli İnsan Kaynakları ve Eğitim  Müdürlüğü’nün 25.03.2025 tarih ve E-75489508-105.06.01-23241 sayılı yazı okunmuş;

22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı resmi gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli idare Birlikleri Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik tarafından belirlenen ilke ve standartlar çerçevesinde; 5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin I) bendi gereğince Park ve Bahçeler Müdürlüğünün kapatılarak ekli bütçesi ve yönetmeliğinde belirtilen görevleri ile birlikte Fen İşleri Müdürlüğü'ne bağlanması komisyonumuzca incelenmiş ve oybirliğiyle uygun görülmüş olup meclise arz olunur.

Ek-Bütçe Cetveli(1sayfa)         ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Birliği ile karar verildi.

 


Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 36 sayılı kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

            PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

Komisyonumuzca 07.04.2025 tarihinde havale olunan ‘’Başkanlık Makamı’’ifadeli İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün 25.03.2025 tarih ve E-75489508-105.06.01-23242 sayılı yazı okunmuş;

22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı resmi gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli idare Birlikleri Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik tarafından belirlenen ilke ve standartlar çerçevesinde; 5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin D) bendi gereğince Muhtarlık işleri Müdürlüğünün kapatılarak bütçesi ve yönetmeliğinde belirtilen görevleri ile birlikte iklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü'ne bağlanması komisyonumuzca incelenmiş ve oybirliğiyle uygun görülmüş olup meclise arz olunur. Ek-Bütçe Cetveli (1sayfa) ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Birliği ile karar verildi.

 


                 Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 37 sayılı kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

            PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

           

                  Komisyonumuzca 07.04.2025 tarihinde havale olunan ‘’Başkanlık Makamı’’ifadeli İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğü’nün 26.03.2025 tarih ve E-75489508-105.06.01-23275 sayılı yazı okunmuştur.

                  22.02.2007 tarih ve 26442 sayılı resmi gazetede yayımlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli idare Birlikleri Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelik ile 17 Aralık 2024 tarih ve norm 32755 sayılı Resmi Gazetede yayınlanan Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro ilke ve Standartlarına Dair Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik gereğince kurumumuzda Veterinerlik İşleri Müdürlüğü'nün ihdas edilmesi ve 5393 Sayılı Kanunun 18. Maddesinin I) bendi gereğince Sağlık işleri Müdürlüğünün kapatılarak bütçesi ile birlikte Veterinerlik İsleri Müdürlüğü'ne bağlanmasıyla birlikte yeni oluşan Memur Kadro İhdas Cetveli Ek-1'de, Dolu Bos Kadro Durumu Cetvelleri Ek-2'de, Teşkilat şeması Ek-3'de sunulan cetvellerin kabulü komisyonumuzca oybirliğiyle uygun görülmüş olup meclise arz olunur.’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

                  Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Birliği ile karar verildi.

 


Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 38 sayılı kararı ile İmar ve Bayındırlık komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

           

İMAR ve BAYINDIRLIK KOMİSYON KARARI

 

 İmar Komisyonu 08/04/2025 tarihinde toplanmıştır.

Aydın İli, İncirliova İlçesi, İncirliova-Sandıklı-Gerenkova-Dereağzı Mahalle sınırları içindeki parsellerin bulunduğu yaklaşık 41 hektar büyüklüğündeki alanda yürürlükteki 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı ve 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planının onaylanması talebimiz, Aydın İl Tarım ve Orman Müdürlüğü’nün 21.01.2025 tarih 17683696 sayılı yazısında; Toprak Koruma Kurulu Kararına göre uygun görüş verilen alanlara yönelik, Bakanlığımızca verilecek nihai karara esas, talep ile ilgili, ilgili bakanlıktan alınmış kamu yararı kararının müdürlüğümüze gönderilmesi gerektiği belirtilmektedir.

    5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanım Kanunu’nun 13. Maddesinde “Mutlak tarım arazileri, özel ürün arazileri, dikili tarım arazileri ile sulu tarım arazileri tarımsal üretim amacı dışında kullanılamaz. Ancak, alternatif alan bulunmaması ve Kurulun uygun görmesi şartıyla; a) Savunmaya yönelik stratejik ihtiyaçlar, b) Doğal afet sonrası ortaya çıkan geçici yerleşim yeri ihtiyacı, c) Petrol ve doğal gaz arama ve işletme faaliyetleri, ç) İlgili bakanlık tarafından kamu yararı kararı alınmış madencilik faaliyetleri, d) Bakanlıklarca kamu yararı kararı alınmış plân ve yatırımlar, e) (Ek: 31/1/2007-5578/3 md.) Kamu yararı gözetilerek yol altyapı ve üstyapısı faaliyetlerinde bulunacak yatırımlar, f) (Ek: 26/3/2008-5751/1 md.) Enerji Piyasası Düzenleme Kurumunun talebi üzerine 20/2/2001 tarihli ve 4628 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu uyarınca yenilenebilir enerji kaynak alanlarının kullanımı ile ilgili yatırımları, g) (Ek: 26/3/2008-5751/1 md.) Jeotermal kaynaklı teknolojik sera yatırımları, İçin bu arazilerin amaç dışı kullanım taleplerine, toprak koruma projelerine uyulması kaydı ile Bakanlık tarafından izin verilebilir. (Ek cümle: 31/1/2007- 5578/3 md.) Bakanlık bu yetkisini valiliklere devredebilir." hükmü,

Tarım Arazilerinin Korunması, Kullanılması Ve Planlanmasına Dair Yönetmelik’in 3. Maddesinin (h) bendinde “ Kamu yararı kararı: Bakanlıklarca yatırım programına alınmış yatırımlar veya insan, toplum ve çevre ilişkilerinde dengeyi bozucu nitelikte olmayan, ekonomik, ekolojik ve toplumsal kayıplar bakımından toplum aleyhine sonuçlar doğurmayan, kişiler ve toplum yararı birlikte gözetilerek ilgili bakanlık tarafından alınan kararı .ifade eder. ” hükmü,

Tarım Arazilerinin Korunması Kullanılması ve Planlanmasına Dair Uygulama Talimatının 7. Maddesinde “ ...(3) Diğer Bakanlıkların görev alanına giren tarım dışı amaçla kullanım talepleri için alınacak kamu yararı kararlarında bu rapor, ilgili Bakanlığın takdirinde olduğundan kamu yararı kararının ekinde teknik rapor bulunmaması durumunda da kamu yararı kararı geçerli kabul edilecektir. (4) Kamu yararı kararı belgesi, talebin kurul gündemine alınmasında ön şart olmayıp, Bakanlıkça nihai kararın oluşturulmasında istenilen belgelerden biridir. Bu nedenle talep olması halinde müracaatlar (tarımsal kullanım bütünlüğünün bozulmaması ve arazi toplulaştırma projesi açısından sakınca bulunmaması şartıyla), kamu yararı belgesi olmadan da kurul gündemine alınacaktır. Talep dosyasında, daha önceden alınmış kamu yararı kararı bulunmaması halinde, kurul kararından sonra, kamu yararı kararı alınması gerektiği talep sahibine valilik tarafından bildirilir... ” hükmü yer almaktadır.       Bu kapsamda, Aydın İli, İncirliova İlçesi, İncirliova-Sandıklı-Gerenkova-Dereağzı Mahalle sınırları içindeki parsellerin bulunduğu yaklaşık 41 hektar büyüklüğündeki alanda, 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanunu’na istinaden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan kamu yararı kararı talep edilmesi hususu hakkında karar alınmak üzere konunun Belediye Meclisine havalesini arz ederim.’’ denilmektedir.

Komisyon Görüşü:2008 yılında onaylanmış ve yürürlükte olan imar planlarının hazırlanma aşamasında hesaplanan nüfus, sosyal donatı, teknik alt yapı ve kamusal alanların uygulamaya geçirilememesi, planının bütünlüğü açısından olumsuz etkilediği, halkın ve kamu kurumlarının bu olumsuzluklara yönelik ihtiyaçlarının söz konusu alanlarda çözümlenmesinin sağlanması sebepleriyle; İlçemiz, İncirliova-Sandıklı-Gerenkova-Dereağzı Mahalle sınırları içindeki parsellerin bulunduğu yaklaşık 41 hektar büyüklüğündeki alanda, 5403 sayılı Toprak Koruma ve Arazi Kullanımı Kanununun 13. Maddesinin (d) bendine istinaden Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’ndan kamu yararı kararı talep edilmesi hususu İmar ve Bayındırlık Komisyonu toplantısına katılanlar tarafından OY ÇOKLUĞU ile kabul edilmiştir.

 

Ek : Kamu Yararına Kararına İlişkin bilgi ve belgeler ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun İmar Bayındırlık komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Çokluğu ile karar verildi.


Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 39 sayılı kararı ile İmar ve Bayındırlık komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;      

İMAR ve BAYINDIRLIK KOMİSYON KARARI

 

İmar Komisyonu 08/04/2025 tarihinde toplanmıştır.

Aydın Büyükşehir Belediye Meclisi'nin 11.02.2025 tarihinde onanmış olan,İncirliova İlçesi, İncirliova(Cumhuriyet) Mahallesinde bulunan 1313 ile 2859 parseller arasında kalan 427 sokak ile ilgili 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliğine göre hazırlanan, UİP-091083949 pin işlem numaralı 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliği dosyası hazırlanmıştır.

Yapılan inceleme sonucunda;

Plan tadilatı dosyası Aydın Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 10.12.2024 tarih ve 356 sayılı kararı ile uygun görülerek 3194 sayılı İmar Kanununun 8/b, 5216 sayılı kanunun 7/b ve Mekansal Planlar Yapım Yönetmeliğinin 33/1 maddesi uyarınca 25.12.2024-23.01.2025 tarihleri arasında bir ay (30 gün) süreyle askıya çıkarılmış ve askıdan 1 adet itiraz ile indirilmiştir. Söz konusu nazım imar planı değişikliğine yapılan 1 adet itiraz, Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından komisyona havale edilmiş ve itirazın uygun olmadığı kararı verilmiştir.

Aydın Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 15.03.2018 tarih ve 135 sayılı kararıyla onaylanan İzmir-Aydın Karayolu ve Koçarlı bağlantı yoluna ilişkin plan tadilatı dosyasının halkın kullanım alışkanlıkları ve diğer yol bağlantılarının daha etkin kalması sebebi ile araç yolu olarak tercih edilmesinden dolayı fiiliyata geçmediği ve Karayolları 2. Bölge Müdürlüğü’nün bu konuya ilişkin uygun görüşü bulunduğu tespit edilmiştir.

Komisyon Görüşü: Aydın İli, İncirliova İlçesi, İncirliova(Cumhuriyet) Mahallesinde bulunan 1313 ile 2859 parseller arasında kalan 427 sokak ile ilgili Aydın Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin 11.02.2025 tarih ve 37 sayılı kararı ile onaylanan 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliğine göre hazırlanan, UİP-091083949 pin işlem numaralı 1/1000 ölçekli uygulama imar plan değişikliği İmar ve Bayındırlık Komisyonu toplantısına katılanlar tarafından OY BİRLİĞİ ile kabul edilmiştir.’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; 04.03.2025 tarih ve 29 sayılı meclis kararıyla onaylanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliğine ilişkin plan paftasında köşe kırığı ile ilgili düzenlemenin sehven yapıldığı tespit edildiği gerekçesiyle 04.03.2025 tarih ve 29 sayılı meclis kararının iptal edilmesine ve İmar ve Bayındırlık komisyon kararının geldiği şekliyle kabulüne Oy birliği ile karar verildi. 


Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 41 sayılı kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

 

            PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

 

Komisyonumuzca 07.04.2025 tarihinde havale olunan ‘’Başkanlık Makamı’’ifadeli Emlak ve İstimlak Müdürlüğü’nün 25.03.2025 tarih ve E-67973806-756.01-23162 sayılı yazı okunmuş;

 

           5510 Sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun geçici 41 nci maddesi “31/12/2028 tarihine kadar uygulanmak üzere, özelleştirme kapsamına alınan kuruluşlar dâhil 8/6/1984 tarihli ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tabi iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, 18/6/1999 tarihli ve 4389 sayılı mülga Bankalar Kanununa tabi faaliyeti devam eden kamu bankaları, büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve bunlara ait tüzel kişilerin veya bunlara bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşların, Sosyal Güvenlik Kurumuna ait olan ve Kuruma bağlı tahsil dairelerince 6183 sayılı Kanun kapsamında takip edilen borçları ile kira ve ecrimisil borçlarına karşılık, mülkiyeti bu idarelere ait ve üzerinde herhangi bir takyidat bulunmayan taşınmazlardan Kurum tarafından uygun görülenler Kurumun görevlendireceği üç temsilci ile taşınmazın bulunduğu yerdeki defterdarlık tarafından görevlendirilecek iki temsilciden oluşan komisyon tarafından ve gerektiğinde bilirkişi mütalaası alınmak suretiyle takdir edilecek değeri üzerinden, borçlu kurumun da uygun görüşü alınarak Kurum bütçesinin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin Kurumca satın alınabilir. Bu idarelerin satın alınan taşınmazlarının tapu işlemlerine esas olan ve yukarıda belirtilen şekilde tespit edilen değerine eşit tutarda Kuruma ait olan ve 6183 sayılı Kanun kapsamında takip edilen borçları ile kira ve ecrimisil borçları terkin edilir ” hükmü gereği; 5393 Sayılı Belediye kanununun "Meclisin Görev ve Yetkileri" başlıklı 18. nci maddesinin (e) fıkrası "Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması hâlinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesisine karar vermek." hükmü gereği, Mülkiyeti Belediyemize ait olan ek’ li listede sıra numaraları hizasında bilgileri yer alan taşınmazların, İncirliova Belediye ile sermayesinin tamamı İncirliova Belediyesine ait İncirbel Akar. Turizm Gal. Gıda Taşıma. İnsan Kay. İnş. Eğit. Hizm. Yen. Enerji San. ve Tic Ltd. Şti. nin Sosyal Güvenlik Kurumuna bulunan borçlarından terkin/mahsup edilmek üzere ek' li listede yer alan taşınmazların devri/satışı hususunda karar alınması ile devir/satışının uygun görülmesi halinde Belediye Başkanına yetki verilmesi hususlarında karar alınmak üzere yazımızın Belediye Meclisine havalesini arz ederim.’’şeklindeki yazı incelenmiş olup komisyonumuzca oybirliğiyle uygun görülmüştür.

         EK-Taşınmaz Listesi  ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

         Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Çokluğu ile karar verildi.


Belediye meclisinin 07.04.2025 tarih ve 43 sayılı kararı ile Plan ve Bütçe komisyonuna havale edilen gündem maddesi ile ilgili;

            PLAN VE BÜTÇE KOMİSYON RAPORU

              Komisyonumuzca 07.04.2025 tarihinde havale olunan ‘’Başkanlık Makamı’’ifadeli Emlak ve İstimlak  Müdürlüğü’nün 25.03.2025 tarih ve E-67973806-756.99-23346 sayılı yazı okunmuş;’’İncirliova Milli Emlak Şefliğinin 10.01.2025 tarihli ve E-34525545-401[47.01]-11466138 sayılı yazısı.6183 Sayılı Anme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun geçici 8 nci maddesi "31/12/2028 tarihine kadar uygulanmak üzere, özelleştirme kapsamına alınan kuruluşlar dahil 8.6.1984 tarihli ve 233 sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümlerine tâbi iktisadi devlet teşekkülleri ve kamu iktisadi kuruluşları ile bunların müesseseleri, bağlı ortaklıkları ve iştirakleri, 18.6.1999 tarihli ve 4389 sayılı Kanuna tâbi faaliyeti devam eden kamu bankaları, büyükşehir belediyeleri, belediyeler, il özel idareleri ve bunlara ait tüzel kişilerin veya bunlara bağlı müstakil bütçeli ve kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşların, Devlete ait olan ve bu Kanun kapsamına giren borçlarına karşılık, mülkiyeti bu idarelere ait ve üzerinde herhangi bir takyidat bulunmayan taşınmazlarından merkezi yönetim kapsamındaki kamu idarelerince ihtiyaç duyulanlar ile 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun kapsamında değerlendirilecek olanlar, 4.1.2002 tarihli ve 4734 sayılı Kanunun 6 ncı maddesine göre oluşturulacak komisyon tarafından takdir edilecek değeri üzerinden, borçlu kurumun da uygun görüşü alınarak bütçenin gelir ve gider hesaplarıyla ilişkilendirilmeksizin Maliye Bakanlığınca satın alınabilir.(2) Bu idarelerin satın alınan taşınmazlarının tapu işlemlerine esas olan ve yukarıda belirtilen şekilde tespit edilen değerine eşit tutarda Devlete ait olan ve bu Kanun kapsamına giren borçları terkin edilir" hükmü,5393 Sayılı Belediye kanunununn "Meclisin Görev ve Yetkileri" başlıklı 18. nci maddesinin (e) fkrası "Taşınmaz mal alımına, satımına, takasına, tahsisine, tahsis şeklinin değiştirilmesine veya tahsisli bir taşınmazın kamu hizmetinde ihtiyaç duyulmaması hâlinde tahsisin kaldırılmasına; üç yıldan fazla kiralanmasına ve süresi otuz yılı geçmemek kaydıyla bunlar üzerinde sınırlı aynî hak tesisine karar vermek." hükmü gereği,İncirliova Belediye Encümeninin 10/01/2025 tarih ve 9 sayılı kararı  gereği; Maliye Hazinesi ile müşterek hisseli bulunduğumuz ek' li listede sıra numaraları hizasında bilgileri yer alan toplam sekiz adet taşınmaz için İncirliova Milli Emlak Şefliğinin 10/01/2025 tarih ve E-345255545-401(47.01)-1146138 sayılı yazıları ekinde yer alan bedel tespiti raporunda toplam 8.506.412,76 TL (Sekizmilyonbeşyüzaltıbindörtyüzonikitürklirasıyetmişaltıkuruş) değer takdirine karar verildiği bildirilmiştir. Bu kapsamda 6183 sayılı Kanunun Geçici 8. nci maddesi ve 5393 sayılı Kanunun 18.(e) maddelerine istinaden, Maliye Hazinesi ile hisseli bulunduğumuz ek' li listede bilgileri ve bedelleri yer alan sekiz adet taşınmaz için belirlenen 8.506.412,76 TL’lik tutarın, Belediyemiz ile sermayesinin tamamı Belediyemize ait İncirbel Akar. Turizm Gal. Gıda Taşıma, İnsan Kay. İnş. Eğit. Hizm.Yen. Enerji San. ve Tic Ltd. Şti' nin vergi borçlarından mahsup edilmek üzere söz konusu taşınmazların Maliye Hazinesi adına tapu devirlerinin yapılması, bu iş ve işlemlerin yürütülmesi için Belediye Başkanına yetki verilmesi hususlarında karar alınmak üzere yazımızın meclis' e havalesini arz ederim.’’Şeklindeki yazı incelenmiş olup komisyonumuzca oybirliğiyle uygun görülmüştür.

        Ek-Taşınmaz Listesi ’’ şeklindeki rapor Meclise okundu.

             Meclisimizce yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde; konunun Plan ve Bütçe komisyonundan geldiği şekliyle kabulüne Oy Çokluğu ile karar verildi.

 


  5393 Sayılı Belediye Kanununun 29. maddesi ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 9/A maddesi gereğince, “Meclis üyeliğinden istifa dilekçesi belediye başkanlığına verilir ve başkan tarafından meclisin bilgisine sunulur.” Hükmü gereğince; Meclis üyeliğinden istifa eden Hüdai GÖNÜLAÇAR’ ın yerine yedek Meclis üyesi Başak ÖZBEK TURAN’ ın getirilmesi Meclis’in bilgisine sunuldu.

 


    Belediyemiz Yazı İşleri Müdürlüğünün 14.03.2025 tarih ve 23098 sayılı ‘’5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. maddesi (b) fıkrası ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 13. ve 20. maddesi gereğince 1 yıl görev yapmak üzere, gizli oy ile 2 adet encümen üyesi seçimi yapılması gerekmektedir. Yazımızın meclise havalesini olur'larınıza arz ederim.’’ şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

Ak Parti grubu Fatih SUBAŞİ’ ni, CHP grubu Ercan KÖSEOĞLU’ nu önerdi.

 

Belediye Meclisince, 5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. maddesi (b) fıkrası ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 13. ve 20. maddesi gereğince;

Kâtip üyeler Gökmen DAĞTEKİN ve Aygül ÖZÇELİK tarafından 26 adet zarf sayıldı ve açıldı.

Encümen Üyeliği için yapılan gizli oylama sonucunda;

Ercan KÖSEOĞLU                 26 oy,

Fatih SUBAŞİ                          26 oy,

 

Buna göre; 5393 Sayılı Belediye Kanununun 33. maddesi (b) fıkrası ve Belediye Meclisi Çalışma Yönetmeliğinin 13. ve 20. maddesi gereğince yapılan gizli oy açık tasnif sonucunda, 1 yıl görev yapmak üzere, Meclis üyelerinden Ercan KÖSEOĞLU ve Fatih SUBAŞİ Encümen Üyesi olarak Oy Birliği ile seçilmişlerdir.

         


                    Belediyemiz Yazı İşleri Müdürlüğünün 14.03.2025 tarih ve 23100 sayılı ‘’ 5393 Sayılı Belediye Kanununun İhtisas komisyonları başlıklı 24. maddesinde, Belediye meclisi, üyeleri arasından en az üç en fazla beş kişiden oluşan ihtisas komisyonları kurabilir. Komisyonların bir yılı geçmemek üzere ne kadar süre için kurulacağı aynı meclis kararında belirtilir. İhtisas komisyonları, her siyasi parti grubunun ve bağımsız üyelerin meclisteki üye sayısının meclis üye tam sayısına oranlanması suretiyle oluşturulur. İl ve ilçe belediyeleri ile nüfusu 10.000'in üzerindeki belediyelerde plan ve bütçe ile imar komisyonlarının kurulması zorunludur denildiğinden, plan ve bütçe komisyonu oluşturulması gerekmektedir. Yazımızın meclise havalesini arz ederim.’’ şeklindeki olur yazıları meclise okundu.

                    Yapılan görüşme ve işaretle oylama neticesinde;  Ak Parti grubu ve CHP grubunun önerisi ile plan ve bütçe komisyonunun 1 yıl süre ile görev yapmasına ve 5 kişiden oluşturulmasına, meclis üyelerinden Metin KORUCU, Murat KARABACAK, Hüseyin OTUR, Süleyman SOYLU ve Mehmet ÇELEBİ' nin plan ve bütçe komisyonu üyesi olarak görev yapmasına Oy Çokluğu ile karar verildi.